Franchise sözleşmesi deyince insanların aklına genelde tek tip bir sözleşme gelebilmektedir. Halbuki franchise sözleşmeleri, Master Franchise (Ana Franchise) veya Sub-Franchise (Alt-Franchise) sözleşmeleri olarak da karşımıza çıkabilmektedir. Franchise sözleşmesini genel itibariyle, bir işletme tarafından bu zamana kadar elde etmiş olduğu tecrübeyi markalaştırarak bir ürün veya yöntem üzerinde sahip olduğu bilgi ve ticari sırları (know-how olarak adlandırabiliriz) bir başka işletmeye aktarırken bunun karşılığında belirli ücret alması olarak tanımlayabiliriz.
Master Franchise (Ana Franchise) sözleşmesi ise, franchise veren şirketin üretmekte, satmakta olduğu ürünleri, hizmetleri franchise alanın kendi bölgesinde veya belirlenen bir bölgede açılacak işletmelerde münhasıran (yani imtiyazlı olarak) kendisinin satması, hizmeti sunması ve bunun için gerekli alt yapıyı oluşturarak bir iş modeli kurmasıdır. Bir başka deyişle ana franchise veren, haklarını, kendi adına kullanmak üzere bir franchise alana verir ve bu kişi de o bölgede franchise veren konumuna gelir. Burada genellikle, açılacak olan işletmeler franchise verenin işletmesine, markasının görsel standartlarına uygun olarak dekore etmesine, marka ile ilgili pazarlama faaliyetlerini ve markanın medyada nasıl kullanılacağına bağlı olacaktır. Buradaki iş planı ise master franchise alan tarafından belirlenip, franchise verenin onayına sunulmaktadır. Belirlenen bölgede franchise veren tarafından kendisine ait marka henüz ilgili kurumda tescil edilmemişse bu tescilin yapılması sağlanır. Bu konu hakkında master franchise alana önceden gerekli bilgi verilmesi taraflar arasındaki güven ilişkisinin sağlanması bakımından önemlidir.
Master franchise sözleşmesi ile, franchise alan hem kendi nam ve hesabına franchise açabilecek hem de üçüncü kişilere franchise veren tarafından kendisine tanınan haklar doğrultusunda franchise verebilecektir. Böylelikle master franchise veren hem master franchise alandan hem de franchise alanın üçüncü kişilere vermiş olduğu franchise üzerinden ücrete hak kazanabilecektir. Esasen master franchise sözleşmesi ile franchise veren, bir bölgede bir franchise vermek istese idi kendisi ne tür haklara sahip olacaktıysa bu hakları belirli bir süre franchise alana devretmiş sayılmaktadır. Master franchise sisteminin temel kuralını bu hususun oluşturduğunu söyleyebiliriz.
Sub-franchise (Alt-Franchise) sözleşmeleri ise master franchise (ana franchise) hakkını almış bir kişinin (tüzel veya gerçek kişi) üçüncü kişilere master franchise sözleşmesinde çerçevesi çizilmiş kurallar doğrultusunda franchise verdiği sözleşmelerdir. Bazı sistemlerde anlaşma doğrudan master franchise alan ile alt franchise alan arasında yapılırken, bazı sistemlerde franchise veren anlaşmaya kendisi taraf olabilmektedir. Bu tür sözleşmelerde genel itibariyle franchise veren tarafından alt-franchise sözleşmesi çerçevesinde franchise alana münhasır bir hak, yani imtiyazlı bir hak, tanınmaz. Alt-franchise alan, franchise verenin koymuş olduğu kurallar doğrultusunda işletmesini açabilecek ve yine franchise verenin sistemi çerçevesinde ürünlerini, hizmetlerini satabilecektir. Buradaki önemli ayırt edici husus, master franchise hakkına sahip olan tarafın başkaca üçüncü kişiler ile franchise sözleşmesi imzalayabilecek veya kendisi adına işletmeler açabilecek olmasıdır.
Soysal Avukatlık Bürosu; 2015 yılında İstanbul’da Avukat Süleyman Mert Soysal tarafından kurulmuştur. Avukat Süleyman Mert Soysal İstanbul’da uluslararası alanda faaliyet gösteren saygın hukuk bürolarında 2006 yılından itibaren özellikle fikri mülkiyet, bilişim, ticaret ve şirketler, sağlık, medya ve reklam hukuku alanlarında çalışmış, bu uzmanlık alanlarından yola çıkarak 2015 yılından itibaren de Soysal Avukatlık Bürosu’nu kurmuştur.
Soysal Avukatlık Bürosu, müvekkillerinin ihtiyaçlarını kendi ihtiyacı gibi görüp; taleplerini daima ön planda tutmayı temel prensip edinmiştir. Çalışmalarımızda; genç, dinamik ve istekli yapımızla müvekkillerimize gerekli en yakın ilgi gösterilirken uluslararası alanda faaliyet gösteren hukuk bürolarında 15 yıla yakın çalışarak elde ettiğimiz deneyim ve kurumsal yapı anlayışı da yansıtılmaktadır. Bu çerçevede Büromuz gerek dava takibinde gerekse ticari işletmelerin günlük işlerinden doğabilecek hukuksal sorunlarda müvekkillere en hızlı ve fakat en kapsamlı ve etkili çözümler sunmayı hedeflemektedir. Soysal Avukatlık Bürosu, iş dünyasındaki yenilikleri de çeşitli mesleki üyelikleri ve katıldığı konferanslar aracılığı ile takip ederek yurt içindeki çalışmalarına katkı sağlamaktadır.
Soysal Avukatlık Bürosu; 2015 yılında İstanbul’da Avukat Süleyman Mert Soysal tarafından kurulmuştur. Avukat Süleyman Mert Soysal İstanbul’dauluslararası alanda faaliyet gösteren saygın hukuk bürolarında 2006 yılından itibaren özellikle fikri mülkiyet, bilişim, ticaret ve şirketler, sağlık, medya ve reklam hukuku alanlarında çalışmış, bu uzmanlık alanlarındanyola çıkarak 2015 yılından itibaren de Soysal Avukatlık Bürosu’nu kurmuştur.
Soysal Avukatlık Bürosu, müvekkillerinin ihtiyaçlarını kendi ihtiyacı gibi görüp; taleplerini daima ön planda tutmayı temel prensip edinmiştir. Çalışmalarımızda; genç, dinamik ve istekli yapımızla müvekkillerimizegerekli en yakın ilgi gösterilirken uluslararası alanda faaliyet gösteren hukuk bürolarında 15 yıla yakın çalışarak elde ettiğimiz deneyim ve kurumsal yapı anlayışı da yansıtılmaktadır. Bu çerçevede Büromuz gerek davatakibinde gerekse ticari işletmelerin günlük işlerinden doğabilecek hukuksal sorunlarda müvekkillere en hızlı ve fakat en kapsamlı ve etkili çözümler sunmayı hedeflemektedir. Soysal Avukatlık Bürosu, iş dünyasındakiyenilikleri de çeşitli mesleki üyelikleri ve katıldığı konferanslar aracılığı ile takip ederek yurt içindeki çalışmalarına katkı sağlamaktadır.